dilluns, 27 de febrer del 2012

Fent una mica de memòria

Abans de continuar i explicar la següent pràctica de Tècniques Artístiques, m'agradaria fer un incís i tornar a enrere un moment.

Durant la darrera classe al taller vam tenir l'oportunitat de treballar amb diferents materials de dibuix en sec. Però com a conseqüència de la falta de temps, i per què no dir-ho, perquè sóc una persona més aviat lenta a l'hora de treballar, només vaig tenir l'oportunitat de dibuixar amb la sanguina. La vaig escollir, com ja havia dit abans, perquè amb el carbonet ja havía treballat fa temps.

Doncs bé, m'ha get gràcia recordar un dibuix a carbonet que data de l'any 2005, quan realitzava un curs de dibuix i pintura al Cercle Artístic de Llefià (si m'esteu llegint, salutacions, m'enrecordo molt de vosaltres). M'hi vaig apuntar als 11 anys i vaig haver de deixar-ho poc abans de fer els 18, quan vaig començar l'universitat i a treballar a temps parcial, i el meu temps lliure va quedar reduït a la mínima expressió.

Durant aquella época vam treballar al taller amb un ampli ventall de tècniques pictòriques. Si penjo aquest dibuix a carbonet és perquè li tinc una estima personal, perquè em va costar més que qualsevol altre dibuix que hagi fet. I és que enlloc de dibuixar a partir d'un referent en paper, com normalment fèiem, vam tenir l'oportunitat de treballar el nu amb una model un cop per setmana durant uns mesos. Aquest dibuix és un de tota la col·lecció de carbonets sobre el nu que vaig fer en aquella època, i no podia entrar en matèria sense haver-ne fet esment, perquè tot i les errades evidents de dibuix, va ser tant l'esforç de fer-lo que val la pena dedicar-li una entrada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada