dimecres, 7 de març del 2012

De visita a la Fundació Francisco Godia

Fa un parell de classes que treballem de manera teórica els suports: la fusta i la tela, sobre els que ja dedicarem una entrada més endavant.

El cas és que no tenim cap pràctica per explicar, de manera que em prendré la llibertat d'explicar-vos com va anar la petita excursió que vam fer la meva companya Anabel i jo aquest cap de setmana.

La Roser ens demana dues fitxes tècniques d'obres ubicades a museus de Barcelona i de procediments i tècniques diferents. Nosaltres vam anar a la Fundació Francisco Godia de Barcelona, situada al carrer Diputació número 250.

http://www.fundacionfgodia.org/

La primera obra que he escollit és Lurra (Terra), d'Eduardo Chillida. Es tracta d'una escultura feta amb terra xamota que data del 1984. Les seves mides són 26x40x28 cm. És una peça que pertany a una col·lecció particular, i que actualment s'exposa en una exposició temporal a la Fundació Francisco Godia.


La segona obra que he escollit és una pintura de Zeng Fanzhi, anomenada Untitled 10-6-1 (Sense títol 1-6-10). És un olí sobre tela de grans dimensions (180x280 cm), i data del 2010. Acaba de ser adquirida per la Fundació Francisco Godia i encara en tenen poca informació.


Aquestes són les dues obres que tinc intenció de treballar. Tècnica i artísticament no tenen res a veure una amb l'altra, i personalment m'identifico més amb la segona, no només perquè es tracta d'una pintura, sinó perquè el tema és una mica abstracte i és molt del meu estil. La primera simplement l'he escollit perquè tot i que no entenc el món de l'escultura abstracte, m'agrada molt Chillida i vull saber més de la seva obra.

Com a apunt final he de dir que ens van ajudar molt a la Fundació i que ens van atendre molt bé. També us recomano que si teniu temps visiteu l'exposició completa perquè va ser molt difícil decidir-se per aquestes dues obres, ja que n'hi havia moltes més igual d'interessants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada