dimarts, 27 de març del 2012

Més pintura a l'oli

A la darrera classe vam interpretar un quadre de Van Gogh amb pintura a l'oli. De totes les tècniques amb què vaig treballar durant la meva formació al Cercle Artístic de Llefià, aquesta és sens dubte la meva preferida i a la que més temps hi vaig dedicar.

Vam fer Nit estrellada amb els pinzells clàssics, i no vam gosar arriscar-nos amb les espàtules. Bo i això, l'espàtula és un dels meus mètodes predilectes a l'hora de treballar, i molts dels quadres que us ensenyaré a continuació estan fets pràcticament amb espàtules de diferents mides i tamanys (arribà un punt en què vaig tenir més espàtules que pinzells).

Recordant també el que vam estudiar sobre els suports, a continuació us mostraré algunes de les obres que conservo pintades a l'oli sobre tela.


L'art paisatgístic era un dels temes que solía representar amb més freqüència. Els meus referents sempre eren fotografies que trobava per internet o que feia jo mateixa. Sovint representava un mateix tema en dos teles pràcticament de les mateixes mides, fent parelles.



Tot i això, de tant en tant també pintava "natura morta" o bodegó, com a la següent parella de teles que vaig pintar l'any 2006.


Fins are us he ensenyat oils sobre tela, perquè era el sistema més freqüent que fèiem servir al taller. No obstant això, de tant en tant també fèiem servir la fusta com a suport, prèviament treballada amb la seva preparació específica.

Aquí us mostro un exemple d'oli sobre fusta. Es tracta d'una interpretació de Munich Schwabing amb l'església de Santa Úrsula de Wassily Kandinsky.

Sempre parlo d'interpretació, perquè no tinc per costum copiar obres sinó que m'agrada més inspirar-m'hi per crear-ne d'altres més pròpies al meu estil. Tant en aquesta obra, com en la següent, afegeixo a l'oli la tècnica del collage. He de dir que la combinació de dues tècniques em donà bons resultats, però també molts maldecaps a l'hora de realitzar les composicions.


La darrera obra que us ensenyo avui és també un oli sobre fusta combinat amb collage. Està inspirada en Improvisació 21A del 1911, també de Kandinsky.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada